Dag 3 - Reisverslag uit Québec, Canada van Lars Janssen - WaarBenJij.nu Dag 3 - Reisverslag uit Québec, Canada van Lars Janssen - WaarBenJij.nu

Dag 3

Door: Lars en Ellen

Blijf op de hoogte en volg Lars

19 Juli 2014 | Canada, Québec

Dag 3 alweer van onze canada trip. Na alweer vroeg te zijn opgestaan, hebben we ons uitgecheckt in het hotel. Op dag 2 zijn wij langs de touristinformation geweest en daar is ons verteld dat als wij meer wilden zien dan de snelweg, wij ook vanaf trois-riviere (ongeveer in het midden tussen Montreal en Quebec) de route 138oost oftewel de koningsroute konden rijden. Hier hebben we dan ook voor gekozen. De route is gelegen langs de Saint Laurent rivier en heeft ons echt hele mooie uitzichten en leuke Canadese dorpjes laten zien. De route zorgde er alleen voor dat we langer over het traject Montreal - Quebec deden, maar dit was het zeker waard.

Rond twee smiddags zijn wij aangekomen in het hotel in Quebec. We hebben onze spullen in de kamer gelegd en zijn naar het centrum van Quebec gegaan. Wat een mooie en leuke stad!! Het enige nadeel van Quebec is dat het tegen een heuvel is gebouwd, dus dit betekende dat we veel trappen en hellinkjes hebben gelopen. Eenmaal boven zagen wij dat er ook een lift naar boven was, maar we hebben nog jonge benen, dus konden dit wel hebben, haha. Het uitzicht boven maakt het lopen trouwens helemaal goed.

Naast de leuke en mooie stad was er voor Ellen nog een hoogtepunt, er was een kerstmis (krismes, haha) winkel.
We hebben ook ons tweede wilde dier gezien, helaas weer een kleine, haha. Het waren twee bevers.

Vandaag hebben we toch maar eens uitgeslapen, jaa om half 9 ging pas de wekker. We gaan vandaag met de auto naar een waterval, Montmorency falls, en daarna naar een eiland, Orleans Island.

Tot ons volgende verslag,
Liefs lars en ellen