Dag 19 en de rest - Reisverslag uit Barrie, Canada van Lars Janssen - WaarBenJij.nu Dag 19 en de rest - Reisverslag uit Barrie, Canada van Lars Janssen - WaarBenJij.nu

Dag 19 en de rest

Door: Lars en Ellen

Blijf op de hoogte en volg Lars

03 Augustus 2014 | Canada, Barrie

Ondertussen zijn we alweer terug in Nederland. Maar we zijn jullie nog wat verslagen verschuldigd.

Dag 19
Vandaag hebben we de verjaardag van ome Hub gevierd. Rond de middag kwamen ook Frank (de broer van Kathy) en zijn dochter langs. Nadat we met zijn alle taart hadden gegeten, zijn we verder gegaan met spullen in de truck en de vouwwagen laden voor het kamperen. Rond half 4 waren we klaar om te vertrekken!

Nadat we onderweg nog op enkele plaatsen zijn gestopt om wat boodschappen te doen, waren we rond half 8 in Algonquin park. Helaas was er geen kampeerplek meer vrij. We zijn daarom naar vrienden van Kathy geredenen, die op een uur rijden een cottage hebben. Hier hebben we de tent en de vouwwagen geïnstalleerd. Omdat het in de tussentijd al half 10 was, hebben we alleen nog even rond het vuur gezeten. Hierna zíjn we snel in onze tent gekropen.

Dag 20
Nadat we smorgens hebben ontbeten, hebben we de tent en de vouwwagen weer opgeruimd. Hierna zijn we weer terug gereden naar Algonquin park, waar nu gelukkig wel kampeerplekken vrij waren.

Na het opzetten van de vouwwagen en de tent, zijn we een stuk gaan wandelen. Deze wandeling werd ook wel de lookouttrail genoemd. En inderdaad wat een geweldig mooi uitzicht, WAUW!!!

Na de wandeling zijn Lars, Brady en Rick even op het meer bij de kampeerplek gaan kanoën. Toen zij hiervan terug waren hebben we gegeten en hebben we ervoor gezorgd dat onze kampeerplek geen beren aantrok en zijn we rond het kampvuur gaan zitten. Rond half 10 kwamen ook Thomas en zijn vriendin aan op camping en zijn zij ook nog even bij het kampvuur komen zitten.

'S nachts hoorde je allemaal dieren langs de tent aflopen. Wat voor dieren dit allemaal zijn heb je eigenlijk geen flauw idee van het is immers super donker (misschien maar goed ook!). De dag erna bleek dat een paar diertjes ons te slim af waren geweest. Een paar chipmunks wisten immers in de truck te komen.

Dag 21
Na het ontbijt zijn we naar het bezoekerscentrum van Algonquin Park gegaan waar ook een klein museum is gevestigd. Dit museum vertelt je iets over de dieren in het park. Na het bezoekerscentrum zijn we naar het logging museum gereden. Dit museum is eigenlijk een wandelroute, waarbij je iets leert over de personen die vroeger bomen kapte en daarbij hun leven riskeerde in Algonquin park.

Na dit museum zijn we terug gereden naar de camping om te lunchen. Na de lunch wilde Rick en Brady vissen, Kathy in de hangmat lezen en Thomas en zijn vriendin de wandeling doen die wij de dag ervoor hadden gedaan. Wij besloten dat wij ook wilde wandelen en zijn daarom naar een andere wandelroute gereden. Hier hebben we ongeveer 1,5 uur gelopen.

Toen wij terug waren, kwamen ook Rick en Brady en Thomas en zijn vriendin terug. Aangezien we allemaal nog geen honger hadden, hebben we eerst nog een potje yatzee gespeeld. Na dit potje hebben we ons avond eten boven het kampvuur bereid en hebben we de kampeerplek weer beer veilig gemaakt.

Omdat het al best vroeg donker wordt, zijn we weer rondom het kampvuur gaan zitten, waar we nog lekker marshmallows hebben geroosterd. Aangezien we allemaal erg moe waren en de volgende dag voor ons een lange dag zou worden zijn we maar op tijd naar bed gegaan.

Dag 22
De laatste dag in dit super mooie land! Nadat we redelijk vroeg waren opgestaan, hebben we de tent en de vouwwagen opgeruimd en zijn we teruggereden naar het huis van Kathy en Rick. Onderweg zijn we nog even gestopt om spullen te halen voor een BBQ.

Bij Kathy en Rick thuis waren we blij dat we eindelijk weer konden douchen na drie nachten kamperen! Na het douchen was het tijd om onze spullen in te pakken. Rond half 4 kwam ook Ome Albert naar Kathy en Rick en hebben we nog even een gezellige middag gehad. Rond etenstijd hebben we met zijn alle gegeten (BBQ). Helaas moesten wij na het eten eigenlijk meteen gaan,dus hebben we nog afscheid genomen en heeft Ome Albert ons naar het vliegveld gebracht. Na een vlucht van 7 uur kwamen we weer aan in Amsterdam en was onze vakantie helaas om!

Wat hebben wij drie heerlijke weken gehad in een land met super mooie natuur, met wilde dieren, met beavertails, met geweldige steden, met aparte rijstroken voor mensen die carpoolen, en waar de blue jays baseball spelen, met Tim Hortons en Starbucks en zo kunnen we nog wel even doorgaan! Maar met bovenal een land met geweldige familieleden!! Super bedankt voor deze geweldige weken!